Kundehistorie

Byttet tilbake til Volte som strømleverandør etter bomtur innom konkurrent

– Det ble mye rot og ikke minst tidstyveri hos konkurrenten. Jeg er absolutt tilbake til Volte, sier Erik Berstad, daglig leder i næringsutviklingsselskapet Smith-Sivertsen AS.

Lyn ikon med myke kanter

Bildet er lånt fra nettsiden til BKOLON kontorfellesskap.

I tillegg til å ikke ville betale for mye, må ting være enkelt. Da Berstad ble lokket over til en konkurrent ved årsskiftet, opplevde han det motsatte.

– Jeg ønsker ikke å bruke tid på strøm. Det ble mye rot og ikke minst tidstyveri hos konkurrenten. Jeg er definitivt tilbake til Volte, sier Erik Berstad, daglig leder i Smith-Sivertsen.

Var fornøyd

Smith-Sivertsen AS eier, utvikler og driver næringsbygg i Bergen sentrum, og har en rekke eiendomsselskap. Berstad forteller at de har fire nærings- og boligbygg med 30 målere hos Volte i dag. Blant byggene er BKOLON kontorfellesskap, som leier ut kontorplass med strøm inkludert i prisen. Berstad jobber naturligvis for å holde strømkostnadene til et minimum.

Bildet er lånt fra nettsiden til BKOLON kontorfellesskap, hvor strøm er inkludert i leieprisen.

Berstad forteller at han var svært fornøyd med Volte som leverandør før han byttet over til konkurrenten.

– Volte leverte umiddelbart på pris, løsninger og oversikt. I tillegg var det kort vei til kontaktpersonen vår, noe som viser at de er kundeorienterte og tar oss på alvor. Jeg har tillit til at betingelsene er gode fordi Volte er såpass transparent i alt de gjør, sier han.

Nysgjerrig på Volte?

Volte kan tilby noen av markedets beste priser, en enkel faktura og løsninger som hjelper deg å bruke mindre energi på en smartere måte.

Så hvorfor gikk han over til en konkurrent?

Berstad forklarer at han ble oppringt av konkurrenten og oppfordret til å bytte strømavtale på grunn av svingende priser. Det virket fornuftig, og siden Volte ikke har bindingstid var det bare å bytte leverandør.– Da jeg meldte overgang fra Volte var de for øvrig saklige og rasjonelle, og ønsket meg velkommen tilbake. Det var virkelig no hard feelings, understreker Berstad.

Håpløst bytte, fryktelig mye rot

Leverandørbyttet viste seg å bli «helt håpløst». Berstad utdyper:

– Det var fryktelig mye rot, hundrevis av fakturasider og varelinjer, og jeg brukte alt for mye tid på å prøve å skaffe meg oversikt. Konkurrenten hadde helt håpløse fakturarutiner. Det ble umulig å fortsette hos dem, sier han.

Definitivt tilbake til Volte

Nå når Berstad er tilbake til Volte igjen forholder han seg til én fakturaside, og har fått fristilt tid til andre ting. Dessuten har han bare én kontaktperson, som gjør det enkelt hvis han lurer på noe. Men det gjør han sjelden.

– Fakturarutinen og dialogen med Volte er så mye, mye enklere.

Han fortsetter:

– Lærepengen er at hvis du har Volte som leverandør, så har du det godt der du er.

Fordi strøm skal være enkelt.