Kundehistorie

Hvorfor sameiet i Ladeveien 8 byttet til Volte

Volte tok en prat med Raine Nilsen, styreleder i Sameiet Ladeveien 8, i Trondheim for å høre mer om deres opplevelse når styret bestemte seg for å bytte til Volte.

Lyn ikon med myke kanter
Raine Nilsen, styreleder i Sameiet Ladeveien 8

Raine Nilsen, styreleder i Sameiet Ladeveien 8

- Hvordan ble du kjent med Volte?

Det dukket opp informasjon om selskapet på Facebook via en bekjent, måtte teste ut analysefunksjonen da den virket veldig lett å gjennomføre. Vi ble møtt med veldig gode løsninger og åpenhet, samt enkelhet. Den faktiske situasjonen, den helhetlige oversikten på strømforbruk og behovene for akkurat vårt sameie og vår bygård ble veldig tydelig; da ble det å bytte strømleverandør en veldig enkel avgjørelse.


- Hva tenkte du når du så fakturaanalysen?

Jeg tenkte umiddelbart at her har jeg ikke fulgt opp, dette er noe jeg og styret burde hatt mer kontroll på. Vi har aldri fått noe tilbud til sameiet om bedre/billigere strøm slik jeg har fått som privatperson, og da innså jeg at vi har sovet i timen. Det var godt å få bekreftet at vi kunne spare strøm og penger gjennom Volte, men kjipt at man ikke hadde gjort dette før. Man har et ansvar ovenfor sameiet og beboerne sine å følge opp dette, men det forsvinner liksom litt i prioriteringsrekken i det konstante jaget etter brannsikkerhet og vedlikeholdsprosjekter.

Gratis fakturaanalyse⚡️

9 av 10 bedrifter som kontakter oss finner ut at de betaler for mye på strømregningen. Gjelder det dere også?

- Hva synes du om at det er høyere priser i bedriftsmarkedet enn i privatmarkedet?

Som privatkunde som benytter Tibber, noe som gir meg veldig god innsikt i mitt faktiske forbruk og kostnader, så synes jeg det er kynisk at prissystemet er slik det er i dag, både på privat og bedriftsmarkedet. I et land hvor man har så stor tillit til myndigheter og selskaper er det veldig trist at det skal være slik, at det ikke finnes nok kontrollfunksjoner og retningslinjer. Selv Forbrukerrådet reagerer negativt på dette. Her må strømselskapene innse at lyver man og misbruker kundenes tillit har man ikke lengre en plass i markedet.

- Hva tenker du å bruke pengene dere sparer på?

Pengene som spares skal gå inn i arbeidet i å gjøre vår bygård og sameiet til det beste stedet å bo for våre beboere, både nåværende og kommende. Som beboere i en gammel bygård er det alltid noe å bruke både tid og penger på, men styret og beboerne må sammen prioritere hva som er viktigst for oss.

"Det var godt å få bekreftet at vi kunne spare strøm og penger gjennom Volte, men kjipt at man ikke hadde gjort dette før."

-Hvorfor er det viktig for dere å ta del i den grønne omstillingen som et boligselskap?

Bygården vår på Lilleby er fra 1912, men vi jobber mot energieffektivisering og grønne valg; det kan ikke bare være slik at det er kun nybygg som skal/må delta i det grønne skiftet og gjøre smarte og grønne valg, dette er en oppgave som absolutt alle sammen må ta del i. Borettslag og sameier har store bygningsmasser og takflater som kan oppgraderes til grønnere løsninger, men det er ikke alltid at man har anledning til å gjøre slike store investeringer. Riktig styring av strømforbruket er veldig viktig for å styre unna høy bruk og effekttopper, men også timene med høy strømkostnad. Der mener jeg at både strømselskapene og andre må komme på banen med grønne leasing løsninger som gjør at man kan ta de grønne valgene nå og betale dem ned overtid. Her tenker jeg på solcelletak, varmepumper i alle former, etterisolering, bergvarme og småskala vindmølle-løsninger. Enova har vært på banen her lenge, men ikke i stor nok grad; de må inn med større grad av finansiering og fleksibilitet.

Har du flere spørsmål om Sameiet Ladeveien 8 sin erfaring med strøm fra Volte? Ta kontakt med styreleder Raine Nilsen på rainenilsen@gmail.com

Fordi strøm skal være enkelt.

Ønsker du å ta en prat med oss?

Legg igjen nummeret så ringer vi deg så fort vi kan.

Navn:

Telefonnummer:

Organisasjonsnavn:

Hva gjelder det?

Valgfri beskjed:

Takk! Vi tar kontakt med deg iløpet av kort tid.
Her gikk noe gale. Prøv å legg inn kontaktopplysningene på nytt.